De Zip is sinds zijn komst al meteen heel geliefd onder de Nederlanders. Het begon allemaal met de Puch Zip. Twee generaties later kwam de Zip op de markt hoe we hem nu kennen. Naast de normale versie was er ook een SP versie. Een watergekoeld 2 takt motorblok, een brute kappenset en een mono-arm voorvork waren kenmerken van deze scooter. Tegenwoordig wordt de Piaggio Zip geleverd met een Ultra zuinig en robusst 4 takt Euro 5 injectie motorblok. De IGET scooters zijn de minst vervuilende benzinescooters van Piaggo ooit. De Piaggio Zip is enorm populair omdat hij door zijn 10 inch wielen en korte wielbasis zeer wendbaar is. Je manufreert makkelijk door de stad zonder probleem. De Piaggio Zip wordt geleverd in de standaard uitvoering en de S (Sport) uitvoering. Het motorblok en de prestaties zijn hetzelfde alleen hebben de S modellen rode accenten en een unieke kleur.
Wat betekent IGET eigenlijk? IGET staat voor Italian Green Experience Technology. Ze zijn bij Piaggio hard aan het blokken geweest om een vervanging te ontwikkelen voor de carburateur motorblokken. HEt resultaat waren de IGET motorblokken. Door een brandstof injectie systeem te ontwikkelen waarmee de uitstoot wordt geminimaliseerd konden ook de 50cc scooters van Piaggio mee gaan met de nieuwste milieu eisen. Het E5 motorblok is niet alleen veel zuiniger maar heeft ook meer vermogen dan zijn voorganger. Het motorblok is een 4S3V motor met distributieketting. 4S3V betekent 4 Stroke 3 Valves oftewel 4 Takt 3 Kleppen. Als je voor zuinig en robuust gaat is een IGET motor het antwoord.
Hoewel de Piaggio Zip SP niet meer wordt geleverd, is zijn uiterlijk nog steeds heel populair. Bij Scooterloods leveren wij de Piaggio Zip IGET modellen voorzien van een SP kappenset. De SP kappenset geven de Piaggio Zip zijn sportieve look weer terug. Ook zijn de kappensets leverbaar in heel veel kleuren. Er zijn naast de SP beplatingsets nog talloze opties om jouw Piaggio Zip aan te kleden. Populaire accessoires zijn natuurlijk een windscherm, LED smoke verlichting (onder andere de Alpha Matrix), beugelsets en nog heel veel meer.
PIAGGIO ZIP 50 & ZIP S 50 - TECHNISCHE GEGEVENS
MOTOR i-get, 4-takt ééncilindermotor
CILINDERINHOUD 49 cc
BORING EN SLAG 39 mm x 41,4 mm
VERMOGEN 2,1 kW (2,8 PK)/7.250 tpm
KOPPEL 2,8 Nm/6.100 tpm
VOEDING Elektronische injectie
KOELING Lucht
STARTEN Elektrisch
VERSNELLINGSBAK Continu variabele transmissie CVT met koppelservo
DISTRIBUTIE Enkele bovenliggende nokkenas, 3 kleppen
HOMOLOGATIE Euro 5
VERBRUIK (WMTCMODUS) 41,6 km/l CO²
UITSTOOT 57 g/km
FRAME Enkel wiegframe van hoogwaardige stalen buizen
VOORREM Schijf Ø 175 mm
ACHTERREM Trommel ø 110 mm
LENGTE / BREEDTE 1.700 mm / 670 mm
ZADELHOOGTE Wijzigbaar Regelbaar: 750 mm - 765 mm - 780 mm
VOORBAND 100/80 – 10”
ACHTERBAND 120/70 – 10”
INHOUD BRANDSTOFTANK 6,6 liter